Schoenen, schoenen en nog meer schoenen - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Marjan Bouwhuis - WaarBenJij.nu Schoenen, schoenen en nog meer schoenen - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Marjan Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Schoenen, schoenen en nog meer schoenen

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

19 Juli 2016 | Verenigde Staten, Rochester

Je bent niet in New York geweest als je niet over de Brooklyn Bridge hebt gewandeld dus dat is wat wij zondagochtend hebben gedaan. Wat een prachtig uitzicht op de skylines van Manhattan en van Brooklyn. Natuurlijk hebben we heel veel foto’s gemaakt.
Aan de overzijde gekomen wilden we doorlopen naar Hester Street Fair, volgens het gidsje dat we hebben, een gezellige buurtmarkt die op zaterdag en zondag wordt gehouden. Helaas voor ons, niet meer op zondag. Dan maar in de metro richting The High Line.
Dit is een park dat is aangelegd op een voormalig treinviaduct. Tien meter boven het New Yorkse straatleven kijk je uit over de Hudson River, de oude pakhuizen en de straten van Manhattan. Het was bloedheet om daar te lopen maar wel heel leuk om te zien. De temperatuur was ondertussen flink opgelopen, het voelde aan als 35 graden, daarom besloten we de Chelsea Market te bezoeken. Dit is een markt in een oude koekjesfabriek. Waarschijnlijk door het warme weer hadden meer mensen het idee om daar verkoeling te zoeken, het was er zo druk dat wij besloten om toch maar weer naar buiten te gaan en op een terrasje iets te gaan eten.
’s Middags heerlijk door de wijken West Village en Soho gewandeld. Een compleet andere buurt om door heen te wandelen dan rond 5th Avenue. Gezellige kleine winkeltjes, heel veel restaurantjes en terrasjes, overal muziek. Heerlijk.
En natuurlijk kon ik 66 Perry Street niet overslaan. Dit huis was jarenlang het decor voor de serie Sex and the City. Even snel op de foto want de ketting die voor de trap hing zag er niet heel vriendelijk uit. Heel begrijpelijk natuurlijk, dagelijks vreemde mensen die foto’s van je huis maken is niet bevorderlijk voor je woonplezier.
Natuurlijk kwamen we ook weer in een sportwinkel terecht, Adidas deze keer. Britt heeft een vest gescoord en Danique wandelde met een paar gave schoenen de deur uit.
Door de hitte waren we toen toch wel redelijk gesloopt en zijn we terug gegaan naar het appartement waar we heerlijk hebben gerelaxt.

Maandagochtend hebben we de koffers weer ingepakt en zijn naar JFK airport gereisd. Het begin van onze trip, een weekend New York zat er al weer op. Een warm weekend waarin we heel veel gezien hebben. New York is een prachtige stad.
Op het vliegveld stond er al een auto voor ons klaar. Al onze spullen er ingepakt en op naar onze volgende bestemming, de Niagara watervallen. Een lange trip van ongeveer 5 uur maar een rustdag konden we wel gebruiken. ’s Ochtends hadden we alvast een hotel geboekt op zo’n 60 miles vanaf de watervallen. Met zwembad want daar zijn de meiden wel aan toe na al die hitte.
Onderweg veranderde het uitzicht al heel snel van hoge gebouwen en industrie naar hoge, met bomen begroeide, bergen. En er viel mij iets op wat mij wel vaker opvalt als we over snelwegen rijden. Schoenen. Schoenen langs de snelweg. Ik ga dan fantaseren, waarom liggen die schoenen daar. Is er een man al rennend omdat hij door iets achterna werd gezeten een schoen verloren? Vandaag zag ik zelfs een paar schoenen staan. Mannenschoenen. Zou deze man naast zijn vrouw in de auto hebben gezeten, zijn schoenen hebben uitgedaan, zijn voeten in stinkende zweetsokken op het dashboard hebben gelegd en toen al snurkend in slaap zijn gevallen? Zou zijn vrouw zo boos zijn geweest dat ze het raampje heeft opengedraaid en de schoenen van de man naar buiten heeft gegooid?
Tja, ik zal er waarschijnlijk nooit achter komen.

Na de lange rit zijn we nu in een hotel in Rochester. De meiden liggen in het zwembad. Straks lekker douchen en op tijd naar bed. Morgen naar de Niagara watervallen.

• 19 Juli 2016 - 11:17

Bianca:

Wat een een geweldige dag weer en gelukkig Danique je heb schoenen gescoord nu klopt t plaatje weer en Britt jij ook een mooi vest doen jullie goed veel,plezier bij de watervallen xxx

• 19 Juli 2016 - 12:10

Jolande:

Klinkt heerlijk! Geniet er maar lekker van samen.. Prachtervaring...
    Voor wat betreft die schoenen...... Ik heb m'n hersenpan d'r ook al eens over laten kraken..