Over hitte, vieze hotels en haaien - Reisverslag uit Myrtle Beach, Verenigde Staten van Marjan Bouwhuis - WaarBenJij.nu Over hitte, vieze hotels en haaien - Reisverslag uit Myrtle Beach, Verenigde Staten van Marjan Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Over hitte, vieze hotels en haaien

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

25 Juli 2016 | Verenigde Staten, Myrtle Beach

Het is de hoogste tijd voor een update. De afgelopen dagen waren warm, heel warm. Vrijdagochtend werd er op de tv gewaarschuwd voor “dangerously hot temperatures”.
Buiten lopen was dan ook bijna niet te doen. Maar we hadden nog een dag in Washington gepland en ’s avonds ook al het hotel geboekt dus toch maar gebleven. Met de metro naar downtown Washington en direct de musea in. Eerst het National Air and Space museum. Van vliegtuigen tot spaceshuttles, alles was te zien. Daarna naar het National museum of Natural History museum. Degene die de film “A night at the museum” heeft gezien weet nu waar wij rond hebben gelopen. Prehistorische dieren, het ontstaan van de mens, de aarde en alles wat er op rondloopt en heeft gelopen. Heel mooi om te zien.
Omdat we echt niet buiten konden zijn, de temperatuur lag ondertussen boven de 100 graden Fahrenheit, zijn we terug gegaan naar ons hotel en hebben daar de avond door gebracht. Remco heeft een hotel geboekt voor de volgende avond. We wilden naar het strand. Omdat het weekend was bleek dat nog niet zo gemakkelijk. Alles wat maar een beetje in de buurt van het strand stond zat vol. Uiteindelijk na lang zoeken een hotel gevonden op een half uurtje rijden van het strand. Twee avonden geboekt zodat we zondag ook de hele dag konden afkoelen in de zee. Het zou ongeveer 4 uurtjes rijden zijn vanaf Washington.
Zaterdagochtend in de auto gestapt en gaan rijden. Helaas was heel Amerika op pad en kwamen we pas tegen 5 uur aan in het hotel. Bij binnenkomst had ik al mijn bedenkingen. Een jongeman met een enorme bos onverzorgde krullen en een vlasbaardje zat achter de receptie. Maar hij was wel heel vriendelijk dus hij kreeg het voordeel van de twijfel. Bij het naar binnengaan van onze kamer was dit voordeel in 1x weg. Een ongelofelijke muffe geur kwam ons tegemoet. De geur van een airco, waarvan het filter nog nooit was schoongemaakt. Toen ik even later op blote voeten door de kamer liep bleven mijn voeten bijna aan de vloerbedekking vast plakken. Wij, met name Remco, zijn wel wat gewend als het om hotels gaat maar dit had zelfs Remco nog nooit mee gemaakt. Aangezien er in de verste omtrek geen ander hotel meer te krijgen was besloten we maar om te blijven en de volgende dag direct door te reizen. We hebben de airco uitgezet en het raam open en zijn toen maar gaan eten en nog even naar het strand gereden. Dit is 1 van de redenen dat ik normaal gesproken alles van te voren plan en uitzoek. Ik wil weten waar ik terecht kom. Maar we wilden avontuur dus dan kan dit gebeuren.
Zondagochtend uitgecheckt, volgens de receptioniste moesten wij zelf bij hotels.com vragen om geld terug voor de nacht die wij dus niet bleven. We zaten al heel vroeg in de auto en zijn nu gestrand op het strand van Myrtle Beach. We zitten in een motel direct aan het strand. Met zwembad en wat vooral heel belangrijk is, SCHOON!!
Vanmiddag waren we heerlijk aan het golfduiken in de zee toen plots de lifeguard begon te fluiten en iedereen het water uit moest. Wij begrepen eerst niet wat er aan de hand was maar zijn toch maar het water uitgegaan. Wat bleek nu? Er waren twee groepjes mensen die een haai in het water hadden gezien. Oke. Wij blijven wel even op het strand. Even later zagen wij iedereen weer het water in gaan en wij gingen ook voetje voor voetje weer de golven in. Totdat een man weer begon te roepen dat er een haai zwom. Hup, we stonden direct weer op het strand. Britt heeft een vin gezien en daarna durfden wij eigenlijk niet meer. We zijn maar gaan zwemmen in het zwembad bij het motel. Eigenlijk maar goed ook want we waren door het zwemmen in de zee ongemerkt behoorlijk verkleurd (lees verbrand). Zelfs na het smeren van factor 30.

Vanavond bij het eten hebben we besloten om morgen hier nog een dag te blijven. Het is echt veel te warm om dingen te gaan bekijken of te bezoeken. Overmorgen rijden we naar Jacksonville om de eerste 3 potten mosterd af te leveren bij Roy Lovitt. Ik hoop dat we dan nog een kleine detour kunnen maken door Charleston. Woensdag rijden we dan het laatste stuk richting Panama City Beach. Donderdagochtend ruilen we de auto, waar we nu in rijden, om voor een andere (groter) en checken we in bij ons appartement. Hier blijven we dan nog een week. Heerlijk relaxen op het strand.

Ondertussen is het half 9 geweest en ligt Britt nog steeds in het zwembad. Als ze zo gedoucht heeft gaan we nog een wandeling langs de boulevard maken.

Zodra het lukt om foto’s te uploaden ga ik dat doen. Ik hoop dat dit kan voor dat wij in Nederland zijn maar de wifi hier kan dit niet aan.

• 25 Juli 2016 - 09:07

Bianca:

Wat een verhaal over dat ranzige hotel bah bah en die Haai dan lekker scary maar goed jullie weten nu ook wat hitte is haha maar wat een gave reis zeg ik zeg nog veel plezier XXXXXXX