Onze eerste dag New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjan Bouwhuis - WaarBenJij.nu Onze eerste dag New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjan Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Onze eerste dag New York

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

16 Juli 2016 | Verenigde Staten, New York

Gisteren dan eindelijk vertrokken naar Amerika. Vanaf Dusseldorf vlogen we naar New York. Het leek er heel even op dat het een vreselijke vlucht ging worden omdat er naast ons een klein jongetje kwam zitten met z’n moeder. Hij begon al snel te jengelen wat over ging in schreeuwen omdat meneer zijn zin niet kreeg. Maar gelukkig viel hij na een paar uur in slaap en werd pas vlak voor de landing weer wakker.
Aangekomen op Newark airport pakten we de trein naar Manhattan om van daar uit een taxi naar Brooklyn te pakken. Dit leek nog niet zo heel eenvoudig omdat de meeste taxichauffeurs niet naar Brooklyn willen rijden. Maar op een gegeven moment hebben we onze koffers achter in een taxi gegooid en zijn ingestapt. De chauffeur protesteerde heel even maar na een blik in de achteruitkijkspiegel op mijn gezicht begon hij toch te rijden.
In Brooklyn hadden we, via Airbnb, een appartement gehuurd. Dit wordt verhuurd door Valentine die al snel, nadat wij hem een berichtje hadden gestuurd, aan kwam fietsen. Een ontzettende leuke man die ons een rondleiding gaf door het appartement. Ik denk dat menig New Yorker jaloers op ons zal zijn, zo groot. Mocht je ooit naar New York willen reizen is dit zeker een aanrader.
Na de rondleiding zijn we nog even vlug naar een supermarkt in de buurt gelopen om wat te eten en te drinken in huis te halen. Daarna zijn we alle vier uitgeteld in onze bedjes gerold, het was pas 9 uur maar voor ons was het, door het tijdsverschil, inmiddels 3 uur ’s nachts.

Vrijdagochtend waren we allemaal vroeg wakker. Na een ontbijtje zijn we met de metro richting de Staten Island Ferry gegaan. Een overtocht met deze ferry is een leuke en gratis manier om het Vrijheidsbeeld en de skyline van New York te bekijken. Je vaart vlak langs het beeld en kunt leuke foto’s maken. We hebben op Staten Island direct de boot weer terug gepakt naar Manhattan.
Vanaf de ferry zijn we richting het 9/11 Memorial gelopen. Dit was bijzonder indrukwekkend. Om al die namen te zien bij de pools was heel bijzonder. Her en der lagen er bloemen op. Vooral bij Britt riep het heel veel vragen op. Wat was er precies gebeurd, hoeveel mensen zijn er omgekomen, waarom deden die terroristen dat? We hebben geprobeerd om haar dingen uit te leggen maar soms is iets onbegrijpelijk, zelfs voor ons.

Nadat we nog een aantal foto’s gemaakt hebben zijn we met de metro naar Times Square gereden. Wat een schok, met name voor mij dan. Mijn 3, met shopgenen besmette gezinsleden, vonden dit geweldig. Eerst wat eten en dan de mega grote winkels in. M&M store, Herseys chocolate (oke, ik moet toegeven, hier wilde ik graag naar binnen), Disney store, Forever 21, Champs en ga zo maar door. We hebben onze ogen uitgekeken. Ook buiten was er genoeg te zien. De enorme beeldschermen riepen allemaal stuk voor stuk om aandacht. We hebben nog een hele tijd op de trap op Times Square gezeten om naar alle mensen te kijken. De een zag er nog vreemder uit dan de ander. Een hele oude vrouw in een bikinibroekje met sterren op haar tepels, een grote gespierde man met lang haar in een zwembroek met een gitaar, zeer opdringerige disneyfiguren die met je op de foto wilden en dan geld van je wilden hebben, zwervers, hele dikke mensen in hele strakke leggings (het zou verboden moeten worden), een man die het woord van God aan het schreeuwen was en heel veel agenten. Geweldig!

Om daarna even tot rust te komen wilden we naar Bryant park. Midden tussen de wolkenkrabbers kun je hier lekker rustig naar live muziek luisteren en wat eten en drinken. Helaas was er een bandje aan het spelen waar wij niet echt warm van werden. Vals vioolspel en een zangeres die voornamelijk liep te schreeuwen. Dan maar weer terug naar Times Square.
We hebben heerlijk gegeten bij Applebee’s en hebben toen de metro weer terug gepakt naar ons appartement.
Nu liggen Remco en de meiden op 1 oor en dat ga ik ook doen.
Morgen staan o.a. Central Park en The High Line op de planning.

p.s. foto's volgen z.s.m.

• 19 Juli 2016 - 11:06

Bianca:

Wat een geweldig verslag en wat ben ik trots op je dat je zelfs shoppen leuk gaat vinden haha