Hot and the City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjan Bouwhuis - WaarBenJij.nu Hot and the City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjan Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Hot and the City

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

17 Juli 2016 | Verenigde Staten, New York

Onze tweede dag in New York verliep iets anders dan we hadden gepland. Niets ernstigs hoor maar het was zoooo warm. Vanmorgen liepen we ons appartement uit en was het alsof we tegen een muur van warmte aanliepen. We vallen trouwens wel op in “ons” buurtje. We zijn de enige blonde, blanke familie die hier rondloopt. Maar het gaat allemaal heel gemoedelijk en op het moment dat ik dit aan het schrijven ben klinkt er van buiten heerlijke tropische muziek. Gezellig hoor.
We zijn vanmorgen met de metro naar Grand Central station gegaan. De terminal is daar zo mooi. Helemaal in de vroegere stijl van het reizen per trein, mooie bogen, trappen en ouderwetse borden die de vertrektijden aangeven van de verschillende metro’s. Aan de zijkant hangen hele grote kroonluchters en in het midden is op het plafond een prachtige schildering aangebracht. Het doet allemaal heel romantisch aan.

Daarna zijn we richting 5th Avenue gelopen waar we een bezoek hebben gebracht aan de New York Public Library. Ook al zo’n prachtig gebouw maar voor mij, als grote Sex and the City fan, een feest van herkenning. In de eerste film is dit de plek waar Carry en Big zouden gaan trouwen maar waar Big haar laat zitten. De mooie trappen herkende ik gelijk.
We hebben weinig boeken gezien omdat alles tegenwoordig digitaal gaat en de mooiste leeszaal, die je ook vaak in films ziet, was helaas tijdelijk gesloten.

Hierna zijn we verder gaan wandelen op 5th Avenue, langs het Empire State building (waar we niet naar boven zijn gegaan omdat een ritje met de lift naar boven maar liefst $32,- per persoon kost) richting het Flatiron building. Dit gebouw is gebouwd op een stijkijzervormig perceel en daardoor is het aan de voorzijde heel smal. Daarna weer terug omdat we het ondertussen echt heel warm hadden en we besloten om in plaats van door te wandelen met iets te eten en te drinken uit te gaan puffen in Central Park. Dit is natuurlijk geen straf als je uitzicht hebt op de Bethesda Fontein, de vijver met de vele roeibootjes en de grote gebouwen op de achtergrond.
We hebben in de schaduw onder een boom heerlijk mensen liggen bekijken en van commentaar voorzien. Een aantal bruidsparen kwamen nog, al puffend en zwetend in hun trouwkleding, langs om foto’s te maken bij de fontein.
Helaas werden we door een regenbui het park uitgejaagd maar hierdoor koelde het wel lekker af. Buiten het park kwamen we in een hele grote, 4 verdiepingen tellende Nike store terecht. En wie denkt dat Danique wel een paar zou scoren heeft het mis, ik liep op een paar spiksplinternieuwe Nikes de deur uit.
We kwamen langs de Trump Tower, die open is voor publiek, maar voelden er niets voor om daar naar binnen te gaan. Ik denk dat wij, als wij in Amerika zouden wonen, een echte Democratenfamilie zouden zijn ook al zijn we geen Hilary fan. Ook Rockefeller Center zijn we voorbij gelopen aangezien hier de prijzen net zo hoog zijn als het gebouw zelf.

In een zijstraat van 5th Avenue hebben we heerlijk iets gegeten en daarna zijn we terug gegaan naar ons appartement. Alle vier lichtelijk gesloopt door het warme weer.
Morgen is al weer onze laatste dag in New York. En weer zo warm dus kijken waar we terecht komen.

• 19 Juli 2016 - 11:10

Bianca:

Wat is dit nu danique ik ben flabbergasted geen schoenen!!! En je moeder wel haha.en sex in the city geweldig Mar die mooie trap met Big zucht...nou ik ga zo dag 3 lezen heb nu wifi haha